Ribera Televisió | Grup Televisió
Ribera Televisió | Grup Televisió

Alzira acull la XXXVI Processó Diocesana de la Setmana Santa amb gran devoció

 Alzira acull la XXXVI Processó Diocesana de la Setmana Santa amb gran devoció
Cultura La Ribera Noticies Ribera Alta

Alzira acull la XXXVI Processó Diocesana de la Setmana Santa amb gran devoció

by Ribera Televisió 7 d'abril de 2025

Alzira va acollir dissabte la XXXVI Processó Diocesana de la Setmana Santa, en ser enguany la seu diocesana, i acollir també fins al divendres la XLII Exposició Diocesana

En ambdós cites han participat juntes de germandats i confraries de tota la Diòcesi, algunes afectades per la DANA.

Des de la Diòcesi de València han volgut agrair especialment l’esforç de poblacions com Albal o Benetússer, que comencen la seua Setmana Santa de zero, en perdre les imatges i conservar només algunes vestidures antigues. També han perdut l’escenografia de la Passió, un dels trets més identitaris.

Pel que fa a Albal, ha portat a la processó un Crist Jacent amb una història impactant: guardat en una urna de fusta, va quedar flotant durant dies per les inundacions, i quan l’obriren, descobriren que no havia entrat ni una gota d’aigua.

La Processó Diocesana, que va durar prop de sis hores, va eixir a les 16:30 des del carrer Gandia fins a l’església de Santa Caterina d’Alzira. Participaren més de 3000 confrares de 29 juntes de germandats i confraries, acompanyant 27 imatges amb els seus estendards.

Una cita molt especial per a Alzira, que ja fou seu diocesana en 1987, però no arribà a celebrar la processó en aquell moment. Ara, passaran uns 30 anys fins que la Diocesana torne a Alzira, ja que el títol rota entre les 35 poblacions de la diòcesi.

    Share This:

      Tags: Alzira
      Previous post
      Next post
      Copyright © 2026 Qoxag. All Right Reserved.