El centre urbà d’Alzira es trobava anit replet d’alzirenys, que guardaven amb gran emoció l’eixida del crist de l’església de san joan d’Alzira
Un respectuós silenci va engalanar els carrers de la localitat per a contemplar la desfilada cadenciosa i colpidora del Crist en l’Agonia, un dels passos processionals que major devoció desperta entre la població.
El Viacrucis d’aquesta germanor, la més sòbria de les confraries alzirenyes, ofereix una de les processons més atractives de la Setmana Santa local.
El so dels tambors i timbals competeix amb els nombrosos resos davant la majestuosa il·luminació que aporten els ciris i les torxes de la mà de la germandat de cavallers de crist crucificat en l’agonia, que acavaria amb l’entrada de crist a l’esglesia de santa Caterina d’Alzira.