La Conselleria d’Innovació, Indústria, Comerç i Turisme ha publicat la convocatòria de les ajudes destinades a la internacionalització de les empreses de la Comunitat Valenciana afectades per la DANA 24, amb un pressupost total de 10 milions d’euros.
Les empreses i agrupacions d’interés econòmic poden presentar les seues sol·licituds des del 17 de juny fins al 4 de juliol, mitjançant la seu electrònica de la Generalitat.

Segons ha explicat la consellera Marián Cano, “amb aquestes ajudes reforcem el suport a les empreses afectades per la riuada, perquè puguen accelerar la seua recuperació, una de les prioritats del Consell”.
Despeses subvencionables
Les ajudes cobrixen fins al 100 % dels costos, amb un màxim de 100.000 euros per projecte, i estan dirigides a:
- Participació en fires internacionals
- Desenvolupament de plans de promoció exterior
- Gastos extraordinaris derivats de la recuperació després de la DANA
S’admeten despeses realitzades o previstes entre l’1 de novembre de 2024 i el 31 d’octubre de 2025.
La directora general d’Emprenedoria i Internacionalització, Ester Olivas, ha destacat que aquesta convocatòria amplia els conceptes subvencionables respecte a la convocatòria ordinària:
- Subministraments i assegurances
- Disseny i muntatge complet de l’estand
- Allotjament i desplaçaments per a activitats promogudes per Ivace+i Internacional i altres fires internacionals celebrades a Espanya
- Accions de màrqueting sense límit (publicitat en mitjans estrangers, material promocional)
- Magatzematge temporal per a mantindre compromisos d’exportació
- Cancel·lacions de despatxos, despeses no corrents o imprevistos
- Capacitació del personal en competències digitals i comerç exterior
- Constitució de consorcis internacionals i xarxes empresarials
Esta línia de suport suma esforços a la convocatòria ja en vigor de 15 milions d’euros, amb termini obert fins al 31 de juliol, per a la promoció exterior de les empreses.