Ribera Televisió | Grup Televisió
Ribera Televisió | Grup Televisió

Martínez Mus aposta per un model de mobilitat “més resilient i amb alternatives” després de les riuades

 Martínez Mus aposta per un model de mobilitat “més resilient i amb alternatives” després de les riuades
L'Horta La Ribera Noticies Ribera Alta Ribera Baixa Urbanisme Valencia

Martínez Mus aposta per un model de mobilitat “més resilient i amb alternatives” després de les riuades

by Grup Televisio 12 de setembre de 2025

El conseller defensa un sistema de transport públic robust i accessible com a eix de la cohesió social i la sostenibilitat.

Després de la DANA, la Generalitat ha restituït infraestructures i serveis amb 57 obres en 28 municipis.

El conseller de Medi Ambient, Infraestructures i Territori, Vicente Martínez Mus, ha defensat la necessitat d’un model de mobilitat “més resilient i amb alternatives” arran de les lliçons apreses amb les riuades, que van demostrar que el transport públic és la columna vertebral d’una societat cohesionada i sostenible.

Martínez Mus ha participat en la III edició del Mobility Summit, celebrada a Las Naves amb motiu de la Setmana Europea de la Mobilitat, on ha subratllat que cal “planificar i construir infraestructures més robustes i preparades per al futur”, integrant la minimització de riscos com a element clau de la política territorial.

El conseller ha remarcat que el model de mobilitat ha de ser públic, eficient i accessible, per això la Generalitat considera el transport públic una prioritat estratègica.

Resposta a la DANA

Martínez Mus ha recordat que, després de les inundacions d’octubre de 2024, “la mobilitat també va ser sinònim de seguretat i reconstrucció”. Entre les actuacions immediates, ha destacat:

  • La recuperació de la xarxa de Metrovalencia i de 18 carreteres autonòmiques.
  • La posada en marxa de 25 línies d’autobús substitutòries per a garantir el servei en l’àrea metropolitana, que genera més d’un milió de desplaçaments diaris.
  • La reobertura en agost de les últimes carreteres autonòmiques amb solucions definitives.
  • L’execució de 57 obres en 28 municipis per a restituir infraestructures bàsiques locals, en col·laboració amb els ajuntaments.

El conseller ha detallat que ha sigut necessari reconstruir ponts, passarel·les, camins i rutes ciclo-peatonals, restablir línies d’autobús i implantar un sistema de transport públic gratuït en les zones afectades.

“Hem après molt d’esta experiència, però encara queda molt per fer en els pròxims anys”, ha conclòs Martínez Mus.

    Share This:

      Tags: València
      Previous post
      Next post
      Copyright © 2026 Qoxag. All Right Reserved.