Ribera Televisió | Grup Televisió
Ribera Televisió | Grup Televisió

Sueca projecta un tanque de tempestes i separa la xarxa de col·lectors per prevenir inundacions

 Sueca projecta un tanque de tempestes i separa la xarxa de col·lectors per prevenir inundacions
La Ribera Noticies Ribera Baixa Seguretat

Sueca projecta un tanque de tempestes i separa la xarxa de col·lectors per prevenir inundacions

by Ribera Televisió 9 de febrer de 2026

Sueca presenta un projecte de prevenció d’inundacions amb tanque de tempestes i separació de col·lectors

Les actuacions formen part de l’Agenda Urbana de Reconstrucció i busquen reforçar la resiliència del municipi davant pluges intenses i el canvi climàtic

L’Ajuntament de Sueca ha presentat huit projectes per un import total de 9 milions d’euros a la convocatòria europea EDIL Reconstrucción DANA, amb l’objectiu de prevenir inundacions i millorar la resiliència del municipi davant episodis de pluja intensa.

Projectes principals

Els dos projectes més destacats, amb una inversió conjunta de 7 milions d’euros, són:

Tanque de tempestes subterrani (4 milions d’euros):

Construït en l’actual parc del Teular, funciona com un dipòsit subterrani per recollir i laminar l’excés d’aigua durant pluges torrencials.

Evita que el clavegueram col·lapse i es produeixin inundacions, protegint carrers i reduint riscos per a la seguretat de les persones.

Separació de la xarxa de col·lectors en pluvials i residuals (3 milions d’euros):

Evita la saturació immediata del sistema de sanejament i de l’estació depuradora.

Permet que els fluxos d’aigua es desvien per circuits independents, millorant l’eficiència i reduint l’efecte “tapó”.

Formarà, juntament amb el tanque de tempestes, un sistema dual de separació i laminació que blindarà Sueca davant els efectes del canvi climàtic.

Altres projectes destacats

  • Resiliència i seguretat ciutadana (850.000 euros): recursos per a Policia Local i CECOPAL, creació d’una sala de gestió d’emergències, renovació de flota i equipament, i millora de tecnologia i gestió digital.
  • Entitats locals menors:
    • El Perelló: drenatge de carretera CV500 (450.000 €) i reforç de la passarel·la peatonal (370.000 €).
    • Mareny de Barraquetes: restauració del jardí monumental i vorera del carrer Cap d’Irta (100.500 €) i millora de l’escorrentia de la Platja del Rei (130.000 €).

Segons l’alcalde Julián Sáez, aquests projectes són infraestructures fonamentals per afrontar temporals cada vegada més freqüents, i amb la bona coordinació entre Sueca, El Perelló i Mareny de Barraquetes, es preveu que l’execució es realitze paulatinament entre 2026 i 2029.

En cas d’aprovació de l’ajuda europea, aquesta cobriria el 95% dels projectes, i les tres administracions haurien d’assumir el 5% restant, uns 450.000 euros en total.

Aquest conjunt d’actuacions s’emmarca dins de l’Agenda Urbana de Reconstrucció de Sueca, que dona coherència a totes les iniciatives municipals de recuperació, reconstrucció i resiliència, transformant la ciutat en una localitat més preparada i sostenible.

    Share This:

      Tags: Sueca
      Previous post
      Next post
      Copyright © 2026 Qoxag. All Right Reserved.